torstai 18. joulukuuta 2014

JOULUKALENTERI 2014: 18.12. Cosplayideoita vaikka muille jakaa

Listaan tähän cosplayideoita, mitä olen vuosien aikana saanut. Joitain olen jo lähtenyt toteuttamaan mutta en ole vienyt loppuun. Suurin osa näistä on varmasti sellaisia, joita ei tule lähiaikoina tai koskaan näkemään. Who knows. Halua olisi tehdä mutta aika ja raha ei riitä. Ajasta enemmänkin kyse.

Asut eivät ole missään järjestyksessä, enkä osaa sanoa ensi vuoden suunnitelmistani lainkaan. Päivitän blogiin conikohtaiset suunnitelmat, kunhan ne varmistuvat.

Yksi taka-ajatus tällä listalla on eli kartuttaa mahdollisuuksia pari- tai ryhmäcosseihin. Eli jos listasta löytyy hahmo samasta sarjasta, mistä olisit halukas tekemään cossin, nykäise hihasta ja aletaan suunnitella!


Uudeksi suosikkisarjakseni on kohoamassa Mahouka Koukou no Rettousei. Olen parissa päivässä katsonut sarjan ensimmäisen kauden jo melkein kokonaan ja todella rakastumassa sarjaan. Sarjassa on monta mielenkiintoista hahmoa mutta Saegusa Mayumi on ehdoton suosikki, joskin Shibata Mizuki on todella lähellä. Suosittelen sarjaa ehdottomasti kaikille, jotka pitävät vähänkin taikuuteen liittyvistä sarjoista! Ehdottomasti tulen ensi vuonna cossaamaan tästä sarjasta, ehkä jopa aikaisemmin mitä luulettekaan~ Voi olla että cossaan useampaakin hahmoa samalla perusasulla tehden vain joitain muutoksia. Yrityksenä on saada whiplasher myös innostumaan sarjasta!


Trinity Bloodin Noelle on ollut listallani jo pitkään ja olen joitain koruja aloittanut asusta. Peruukki, mitä olen myös muuten käyttänyt, on myös tilattu hahmolle.


Pandora Hearts on minulle erityisen rakas sarja ja olen Baskervilleä halunnut cossata jo ajat sitten. En vain ole saanut aikaiseksi. Lotti on hahmoni todella mielenkiintoinen ja juuri sopivan hullu.


Olen aina rakastanut D. Gray-Manin asuja. Olen tehnyt Kandan aikaisemmin mutta nykyään mieshahmot eivät oikein sovi vartalolleni ja olen muutenkin siirtynyt naishahmoihin. Lenaleen asut ovat mielestäni söpöjä ja hiukset kiinnostavat.


Uuden Assassin's Creed Unityn Elisé tipahti listalleni, sillä whiplasherille on tulossa samaisesta sarjasta Arno Dorian ja kehittelimme ajasta paricossista.



Magi on ollut jo yli vuoden verran yksi lempisarjoistani ja olen viime vuonna tehnytkin siitä jo kaksi asua. Hakuei kiinnosti heti, kun hahmoin näin lähinnä luonteen puolesta. Vaaleanpunainen asu ei oikein kolahtanut mutta olen nyt vuoden verran pyöritellyt ajatusta päässäni ja itse asiassa hieman jo aloitellut hahmon asua ja proppia.


Fairy Tailin Erzan Lightning Empress asua aloittelinkin jo melkein kaksi vuotta sitten. En vain saanut armoreita toimimaan ja asu on jäänyt. Kunhan worbla-käsittelyni paranee, tämä asu on ensimmäisenä listalla.


Muista Erzan asuista Purgatory Armor herätti mielenkiintoni asun tummuuden vuoksi. Animessahan asu on oikeastaan täysin erilainen kuin mangassa. Asussa kiehtoo kaikki piikit ja erityisesti iso proppi. Epäkäytännöllisyyden ja worbla-käsittelyn puutteen vuoksi en ole vieläkään varma asusta.


Fairy Tail on tällä hetkellä ykkössuosikkini animelistalla ja hahmot lähinnä tekevät sen. Juvia kiinnostaa hahmona ihan älyttömästi, sillä pystyn samastumaan Juviaan kovasti. Sininen vaan on yksi inhokkivärini, minkä takia en ole koskaan lähtenyt hahmoa tekemään. Vuoden verran olen kuitenkin kehitellyt ajatusta päässäni ja alkanut vakavissani harkita asua.


Vielä yksi Fairy Tail hahmo on herättänyt huomioni eli aikuisversio Meredystä. Tykkään todella pinkistä tukasta ja simppelistä mekosta.

Olen aina halunnut cossata Avatarista, siellä on niin kivoja ja simppeleitä asuja ja hahmoilla ihanat bender-liikkeet! Tykästyin kovasti Mai'hin ja hänen tarinaansa. Vielä kun saisi whiplasherin cossimaan Zukoa, niin ehkäpä!


Yksi lapsuusajan lempihahmoistani on Jasmine ja muistankin joskus 8-10-vuotiaana yrittäneeni pukeutua Jasmineksi, joskin hieman epäonnistuneesti mutta lapsen silmissä se oli oikein hieno. Vatsa ei ole koskaan ollut lempivartalon osani, siksi valintani osuikin Jasminen hääpukuun. Tulossa on myös omat hääni (vasta vuosien päässä) ja ehkä siksi silmäni osui Jasminen hääpukuun. Ja myös siksi, että kihlajaisten jälkeen näin unta, missä whiplasherin kanssa cossasimme Jasminea ja Aladdinia ja menimme conissa naimisiin 8D


Joutsenprinsessan Odette oli yhdessä vaiheessa melkeinpä pakkomielle minulle. Rakastin Joutsenprinsessaa ja katsoin kaikki elokuvat mitä siitä oli tehty ja olin todella rakastunut hahmoon.


Pokemonin Eeveestä meillä oli jo tänä vuonna ajatus tehdä pari- tai ryhmäcosplay ihmisversioilla mutta omalta osalta se vähän jäi. Eli Umbreon olisi mitä luultavammin tulossa ensi vuonna.


Harkitsin Final Fantasyn White ja Black Magea Halloweeniksi mutta tiesin, etten ehtisi niitä tehdä. Ajatus hahmoista, joillain versioilla, kuitenkin jäi päähäni.

2 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Oneechaaaaaan~! <3 sitten päästään shoottaamaan renejä jossain vaiheessa! :>


    Ja voi ei Joutsenprinsessa :'DDD joku muutama vuos sitte muistan ku katoin sen pari kertaa putkee ku olin kipeenä (ehkä just siks..), ja kuuntelin sen ekan biisin varmaa viis kertaa kummallaki kerralla l'D ihan viihdyttävä toi eka, vaikka jatko-osat onki kamalaa paskaa.

    (tuli vahingossa kaks kertaa tämä, tuon toisen saa poistaa :'D)

    VastaaPoista