keskiviikko 4. joulukuuta 2013

JOULUKALENTERI 2013: 4.12. Majoittuminen coneissa

Conien kesto on pikkuhiljaa vakiintunut kahteen päivään, toki yhden päivän tapahtumiakin on vielä ja Desuconista on kesällä tullut kolmipäiväinen. Missä conilaiset sitten majoittautuvat conien ajan?

Cosplayn avulla moni on varmasti saanut ystäviä ympäri Suomea, joten joskus voi päästä ystävän luo yöksi vieraassa kaupungissa. Melkein kaikki conit tarjoavat myös lattiamajoitusta, mikä tulee paljon halvemmaksi kuin hotellit. Pitkään Omenahotelli on ollut ykköshotelli conimajoittautumisessa. Hostellit ja campingalueet ovat myös nostaneet suosiotaan niiden halpojen hintojen vuoksi. 


Ensimmäisen kerran, kun olin kaksipäiväisessä tapahtumassa eli Tampereella Finncon-Animeconissa, yövyimme Nokialla Viinikanniemen leirintäalueella. Meillä oli iso ja pieni mökki vuokrattuna, missä majailimme yhteensä kolme päivää. Leirintäalue oli maisemansa vuoksi todella ihanteellinen majoituspaikka, sillä saimme hienoja kuvia. Toki vessa oli huoltorakennuksessa, samoin suihku, joten ihan rauhassa ei voinut olla.

Monen vuoden ajan olemme coniporukan kanssa majoittuneet Omenahotelliin ja sen olemme kokeneet hyväksi paikaksi. Nykyään Omenahotelli varataan loppuun melko aikaisessa vaiheessa, joten pitää keksiä muita majoituspaikkoja. Esimerkiksi Lahdessa kesällä Desuconissa majoituspaikkana oli Mukkula Camping mikä oli todella lähellä Sibeliustaloa ja riippui mökistä, oliko siellä suihkutilat vai ei. Tampereella olen kuullut todella hyvää DreamHostelsista.

Mikä on sinun vinkkisi majoitukseen eri kaupungeissa?

1 kommentti:

  1. Mä olen sen verran vanha kakka, että mä kyllä majoittaudun kunnon hotellissa mielellään. Kavereilla ensisijaisesti jos sellaiseen on mahdollisuus, mutta jos mulla on työläämpi cossi, niin mielellään meen hotelliin jossa voin levittäytyä koko huoneeseen. Omenahotellit on mulle se viimeinen vaihtoehto jos haluan nukkua yön kunnolla. Usein saankin jonkun kaverin maksamaan hotellihuonetta puokkiin, jolloin se ei tunnu niin pahasti lompakolle.

    VastaaPoista